25.08.2017.

Facebook prevara?

Oglašavanje na facebook-u je idealna stvar za širenje posla ili možda nije? Koliko se isplati reklama na Facebook-u?


Firme koje imaju svoje stranice na facebook-u, mogu u statistici videti  domet svake objave, odnosno koliko je ljudi tu objavu videlo. Tim ljudi iz Veritasium - a je testirao učinak kampanje na društvenoj mreži i došao do zaključka da nas facebook vara tokom oglašavanja naše stranice. Facebook nam dovodi samo deo pravih fanova, a veći deo lažnih profila.

U primeru se navodi Virtual Bagel eksperiment kao globalni primer kako facebook oglasi ne funkcionišu i kako daju lažne lajkove. Virtual Bagel” eksperiment je projekat BBC-ja zamišljen kako bi se pokazalo da će oglasi doneti beskorisne lajkove i ljude koji nemaju nikakvu nameru da budu aktivni fanovi na stranici. Potrošeno je 100 dolara na oglase i prikupljeno je 4.000 lajkova. Uz to, autor ovog videa je otvorio i svoju privatnu stranicu (kako bi ponovio BBC-jev eksperiment) gde je prikupio preko 70.000 lajkova s besplatnim oglasima koje mu je poklonio facebook, a aktivnost korisnika na stranici mu je bila još i manja nego pre.

Dokaz:

U prvom slučaju autor je targetirao svoje oglase na mnoge zemlje, a među njima Filipine, Indoneziju i Maleziju (zemlje poznate po „Lajk farmama“ (ljudi su plaćeni kako bi lajkovali svaki oglas koji vide i za to su plaćeni 1$ na svakih 1.000 lajkova))  i ispostavilo se da najviše lajkova dolazi iz tih zemalja. Šta je to lajk farma, pogledajte klikom ovde.

 U drugom slučaju, kroz targetiranje (ciljanje), su isključene te zemlje iz reklame i reklama je servirana samo ljudima u SAD-u, Kanadi, Australiji i Engleskoj. Rezultat? Pa, pogledajte u videu i sve će Vam biti jasno.

 

*Izvor: Veritasium

Eksperiment je rađen pre pet godina i dosta toga se od tada promenilo, facebook je uveo nove alate da se procenat lažnih lajkova smanji (Conversion Tracking, Custom Audiences, Lookalike Audiences, Website Custom Audiences, FBX, Partner Categories, Facebook’s new ad reports) i slično, farme za lajkovanje su postale automatizovane, ali činjenica ostaje da je ljude lako prevariti (uz pomoć nekoliko grafikona, statistika i prikazom broja pratilaca, lajkova).

Zaključak:

Bilo da se oglašavate legalno, preko facebook-a, koristeći njihove alate za targetiranje i slično, ili nelegalno, preko “lajk farmi” – novac je bačen. Samo prirodni rast pratilaca, lajkova i “pravih” ljudi koji prate i vole rad vaše stranice, mogu doneti interes na dugoročne staze. A kako bi to postigli, morate raditi na sadržaju vaših objava, na kvalitetu usluga (proizvoda) koje nudite i rezultat će doći.

 

Telefonoteka,  Avgust 2017.